Perlihatkan Pos

Bahagian ini mengizinkan anda untuk melihat semua pos yang dibuat oleh ahli ini. Perhatikan bahawa anda hanya boleh melihat pos yang dibuat dalam ruang di mana anda memiliki akses padanya.


Mesej - Kapten Ahli

Laman: [1]
1
Kesihatan dan Kecantikan / Per:Cara Untuk Kurus Tanpa Ubat-Ubatan
« pada: Mac 22, 2018, 11:55:40 pm »
6 Tips Cara Untuk Kurus


1) Jom lompat taliSkipping membantu anda mencapai berat badan ideal, meningkatkan kekuatan dan stamina, serta memperkuatkan tulang agar terhindar dari osteoporosis.
[/size]Skipping selama sejam, anda dapat membakar sebanyak 440-590 kalori pada mereka yang beratnya 77 kg.
[/size]
[/size]2) [/size]Rahsia pokok lidah buaya
Ambik sedikit daun lidah buaya, masukkan dalam sebuah periuk dan tambahkan dengan air asam jawa. Didihkan bahan-bahan tersebut dengan api kecil sehingga ia menjadi pekat. Kemudian tutup api dan biarkan ia sehingga suam sedikit. Setelah ia suam, ambil bahan tersebut dan lumurkan pada perut. Ia boleh bantu kempiskan perut.[/font]
[/size]
[/size]3) [/size]Teknik lunges[/font][/b]
[/size][/color]Kebanyakan wanita memang malas bersenam. Tetapi hakikatnya, ‘lunges’ adalah salah satu jenis senaman yang paling mudah dan terbukti berkesan membakar lemak dan kecilkan perut, punggung, dan peha. Caranya, berdiri tegak, kemudian, langkah sebelah kaki anda kedepan, rendahkan badan anda sehingga kaki hadapan bertukar menjadi 90 darjah. Manakala sebelah lagi kaki direndahkan sehingga lutut mencecah lantai. Tahan beberapa saat kemudian berdiri tegak semula. Ulang langkah ini sekerap mungkin. Ia boleh bantu anda bentuk tubuh badan yang kurus. [/color] [/font]
[/size]
[/size]4) [/color][/size]Senaman aerobik[/font][/b]
[/size][/color]Lakukan senaman aerobik sekurang-kurangkan 2 kali seminggu[/color][/font]
[/size][/color]Aerobik adalah salah satu cara senaman yang saya suka. Selain dapat membakar lemak berlebihan dalam badan, aerobik juga memberikan rasa riang ria dan rasa fun sangat.[/color][/font]
[/size][/color]45-60 minit aerobik non-stop memberikan kesan terhadap kardio badan kita. Lencunlah satu badan dengan peluh sekiranya kita ikut step aerobik dengan betul.[/color][/font][/size][/color]Peluh lencun satu badan itu yang kita inginkan, menyingkiran toksin dalam badan melalui medium peluh[/color][/font]
[/size][/color]5) [/font][/color][/font][/color][/size]Kasut tumit tinggi[/font][/b]
[/size][/color]Kalau sebelum ini anda memerlukan alasan untuk pakai kasut tinggi, inilah masanya! Memakai kasut tinggi boleh membentuk otot betis dan paha.[/color][/font]
[/size][/color]Walau bagaimanapun, anda haruslah beringat yang amalan memakai kasut tinggi ini boleh memberi kesan buruk kepada kaki dan postur, oleh itu anda perlulah berhati-hati kerana kajian mendapati anda tidak sepatutnya menggunakan kasut tumit tinggi yang melebihi dua inci.[/color][/font]
[/size][/color]
[/size][/color]6) [/color][/color]Khasiat telur[/color][/font]
[/size][/color]Telur mengandungi 77 kalori, 6 gram protein dan 5 gram lemak-sihat. Yup, telur memang tinggi dengan kolesterol (212mg). Tapi tak bermakna tinggi kolesterol dalam diet menyebabkan tinggi kolesterol dalam darah.[/color][/font]
[/size][/color] [/color][/font]
[/size][/color]High Density Lipoprotein (HDL) atau kebiasaannya dipanggil kolesterol “baik”, akan meningkat apabila anda mengambil telur dalam diet anda. Individu yang mempunyai HDL yang tinggi kurang risiko untuk mengidap sakit jantung, kanser dan pelbagai lagi masalah kesihatan. Bersarapan dengan telur akan membuatkan anda terasa lebih kenyang kerana telur tinggi dengan kandungan protein. Kajian ke atas 30 wanita yang mempunyai masalah berat badan mendapati mereka akan rasa lebih kenyang dengan memakan telur sepanjang 36 jam kemudian dan akan makan kurang kalori. Jadi, anda boleh makan 3 biji telur sehari (terutama waktu sarapan) kerana anda akan lebih kenyang sepanjang hari tersebut.[/color][/font]
[/size][/color]
[/size][/color]Semoga tips diatas bermanfaat. Jika anda mencari cara untuk kurus yang lebih mudah, boleh singgah di laman web kami disini.[/color][/font]

Laman: [1]