Pos Terbaru

Laman: 1 ... 8 9 [10]
91
Kesihatan dan Kecantikan / Harus Cuba! 6 Petua Semulajadi Mengecilkan Pori-Pori Wajah
« Pos terakhir oleh Mizafifah pada Februari 27, 2015, 11:09:01 pm »
Harus Cuba! 6 Petua Semulajadi Mengecilkan Pori-Pori Wajah
[/size][/color]
[/size]Pori-pori wajah yang besar sememangnya sangat merimaskan kerana ia membuatkan penampilan wajah anda kurang menarik. Apatah lagi, ia merupakan punca masalah kulit berlaku seperti jerawat dan muka berminyak.[/color]
[/size]Jadi, tidak hairanlah pelbagai produk untuk mengecilkan pori-pori wajah selalu dicari untuk mengatasi masalah ini.[/color]
[/size][/color]
[/size]Faktor Pori-Pori Wajah Besar[/color]
[/size]Berikut adalah faktor penyebab pori-pori wajah membesar:[/color]
[/size][/color]
[/size]1. Genetik
Cuba anda lihat keluarga anda, ada atau tidak anggota keluarga anda yang memiliki pori-pori wajah yang besar? Jika ya, besar kemungkinan penyebab pori-pori besar di wajah anda adalah kerana faktor genetik atau faktor keturunan.
[/color]
[/size][/color]
[/size]2.Tidak Membersihkan Sisa Solekan
Pori-pori wajah anda boleh kelihatan besar kerana penggunaan produk kosmetik atau produk kecantikan yang anda gunakan. Sekiranya anda terlupa untuk membersihkan sisa solekan lalu terbawa-bawa hingga tidur semalaman sehingga kulit anda tidak boleh bernafas,maka ia akan menyebabkan pori-pori wajah anda tersumbat.
[/color]
[/size][/color]
[/size]3. Sinar Matahari
Manfaat sinar matahari untuk kesihatan memang banyak,tetapi ia juga turut memberikan kesan buruk kepada kulit anda. Ini kerana pancaran cahaya matahari boleh membuatkan pori-pori wajah anda kelihatan besar.
[/color]
[/size][/color]
[/size]4. Kurang Menjaga Kebersihan Kulit
Pada asalnya semua manusia lahir dengan kulit yang halus tanpa jerawat mahupun pori-pori besar. Namun akibat kurang menjaga kebersihan kulit,maka kesannya kepada kulit ialah pori-pori wajah kelihatan besar sekaligus menjejaskan penampilan.
[/color]
[/size][/color]
[/size]Cara Mengatasi Pori-Pori Besar Pada Wajah[/color]
[/size]1. Bersihkan Wajah[/color]
[/size]Bersihkan kulit anda daripada debu kotoran dan sisa-sisa solekan sejurus selepas melakukan aktiviti pada siang hari. Jangan sesekali tidur dengan solekan masih ada pada wajah anda kerana kesannya sangat buruk pada wajah.[/color]
[/size]2. Buang Sel Kulit Mati[/color]
[/size]Gunakan produk untuk membuang sel-sel kulit mati pada wajah anda kerana ia dapat mengecilkan pori-pori wajah sekaligus mengurangkan minyak dari wajah anda.[/color]
[/size]3. Melindungi Kulit Dari Sinar Matahari
Lindungi kulit wajah anda daripada sinar matahari yang terlampau kerana ia boleh menyebabkan pori-pori wajah anda besar. Gunakan pelindung matahari (UV protection), topi atau payung saat anda melangkah keluar dari rumah.
[/color]
[/size]4. Gunakan Pelembab Wajah
Gunakan pelembab yang tidak mengandungi minyak serta tidak menyebabkan alergi.
[/color]
[/size][/color]
[/size]Petua Mengecilkan Pori-Pori Wajah Dengan Menggunakan Bahan Semulajadi[/color]
[/size][/color]
[/size]1. Ais Batu
Petua ini sangat mudah,hanya bungkuskan ais batu dengan menggunakan kain. Lalu gosokkan secara lembut pada keseluruhan wajah anda. Ais batu akan membantu mengecilkan pori-pori wajah anda. Lakukan langkah ini setiap pagi secara rutin.
[/color]
[/size]2. Madu
Madu juga membantu mengecilkan pori-pori dan mengatasi masalah kulit berminyak yang menjadi penyebab pembesaran pori-pori wajah. Buatkan masker madu dengan cara mencampurkan 2-3 sudu madu dengan sedikit jus lemon. Sapukan secara rata pada wajah dan urut secara perlahan-lahan wajah anda selama beberapa minit. Lalu bilaskan dengan menggunakan air suam hingga bersih.
[/color]
[/size]3. Tomato
Buah tomato ternyata sangat baik untuk digunakan sebagai masker wajah dan dalam usaha untuk mengecilkan pori-pori wajah anda. Hanya oleskan buah tomato yang telah dihancurkan pada keseluruhan wajah anda dan biarkan selama 20 minit. Kemudian bilaskan dengan air suam. Lakukan petua ini tiga kali seminggu untuk hasil yang sempurna.
[/color]
[/size]4. Timun
Jika anda ingin menggunakannya sebagai masker untuk mengecilkan pori-pori wajah, campurkan timun yang telah dikisar dengan sedikit garam, lalu disapukan pada wajah. Biarkan seketika dan bilas dengan air bersih.
[/color]
[/size]5. Putih Telur
Kemampuan putih telur sebagai bahan untuk mengecilkan pori-pori wajah tidak dapat dinafikan lagi. Caranya hanya dengan pisahkan kuning telur dan putih telur. Lalu ambilkan putih telur tersebut dan sapu pada kulit wajah anda. Biarkan sampai kering dan bilas dengan air bersih.
[/color]
[/size]6. Baking Soda
Pasti anda tidak tahu bahawa baking soda dapat membantu mengecilkan pori-pori wajah dan juga menghilangkan sel-sel kulit mati. Caranya ialah bersihkan wajah anda terlebih dahulu,kemudian campurkan satu sudu baking soda ke dalam satu bekas air. Lalu gunakan air tersebut untuk membilas wajah anda. Setelah itu,biarkan ia kering seketika pada wajah anda lalu bilas dengan menggunakan air bersih. Lakukan petua ini seminggu dua kali.
[/color]
[/size]


Layari pelbagai tips-tips menarik hanya di Kecantikanmu Bermula DisiniTeruskan bersama kami untuk tips seterusnya....
[/color]
92
Isu Terkini Bandar Tasik Puteri / TEATER JALAN TEPI KUBUR - SKBTP I (13 & 14 MAC 2015)
« Pos terakhir oleh yusida pada Februari 25, 2015, 12:33:59 am »
Asalamualaikum

Untuk para peminat teater, nantikan pementasan teater akan datang seperti berikut:


 TAJUK : JALAN TEPI KUBUR
 TARIKH :13 DAN 14 MAC 2015
 MASA :8.45 MALAM
 TEMPAT :DEWAN PERSADA GEMILANG SKBTP
 BAYARAN : RM2.00




Wassalam
93
BTP 16 / GOTONG ROYONG BTP16 PADA 1/3/2015 - PERANGI AEDES
« Pos terakhir oleh yusida pada Februari 25, 2015, 12:08:15 am »
Assalamualaikum

Program gotong royong BTP 16 dijadualkan pada 1/3/2015, Ahad bermula dari 8:00pagi - 12:30 tengahari diseluruh kawasan perumahan BTP16.

Aturcara program:
8:00 - 8:15 pagi  Kehadiran penduduk dan sarapan pagi
8:15 - 8:20 pagi  Taklimat ringkas dari ketua pengarah
8:20 - 8:30 pagi  Pembahagian peralatan
8:30- 2:30 tengahari. Program gotong royong bermula.. CEGAH.. CARI.. HAPUS SEMUA TEMPAT PEMBIAKAN AEDES

Sumbangan ikhlas dari warga BTP adalah amat diperlukan bagi melancarkan program ini, sumbangan boleh diberikan kepada ketua-ketua jalan atau AJK program selewat2nya pada 1 Mac 2015.

Wassalam
94
Topik Umum (Bahasa Malaysia) / Per:BAGAIMANA ANDA BOLEH MENGERATKAN HUBUNGAN KEKELUARGAAN
« Pos terakhir oleh Tannehilvill pada Februari 23, 2015, 05:38:48 pm »
Please tell me how to make it simple to understand it.
95
Islamiat / Per:JANGAN SOMBONG
« Pos terakhir oleh Tannehilvill pada Februari 23, 2015, 05:34:02 pm »
Want a topic Material and content Or benefits like this.
96
Isu Terkini Bandar Tasik Puteri / STESYEN MINYAK PETRONAS BTP6 BDR TASIK PUTERI TELAH BEROPERASI
« Pos terakhir oleh yusida pada Februari 09, 2015, 08:29:03 am »
Assalamualaikum untuk semua warga BTP

Stesyen minyak petronas di BTP Bandar Tasik Puteri telah mula beroperasi pada hari Jumaat lepas, 7 Feb 2015.
Lokasi BTP6, berhampiran laluan keluar ke latar Highway yang masih belum siap lagi.

Jom kita kesana!
97
Tasik Puteri Iklan (free ads) / MENCARI PENGEDAR PERFUME KERETA
« Pos terakhir oleh Nurul Afizah pada Februari 07, 2015, 10:21:41 am »
Assalamualaikum,

Saya sedang mencari pengedar utk perfume kereta CNH

Produk 100% milik bumiputera...

Modal cuma RM50...

Keuntungan sehingga RM4000 sebulan...

Perfume ini tersangat wangi

Terdapat dlm 21 flavor...

Produk senang nak jual kerana faktor berikut:
1-Wangi
2-Banyak pilihan bau
3-Bau tahan lama
4-Botol yang comel
5-Harga yg murah

Rugi kalau anda tak ambil peluang ni.
Anda buat anda dapat.

Nak tahu lebih lanjut boleh hubungi nombor dibawah

017.727.4535
019.936.2535
98
Islamiat / Jin Asyik
« Pos terakhir oleh yusida pada Februari 07, 2015, 12:03:42 am »
Jin Asyik



Pernah dengar tak gangguan jin asyik?
Jin asyik ialah jin yang jatuh cinta dengan manusia..Bila jin sudah jatuh cinta dia
akan selalu bersama dengan orang itu lebih-lebih lagi waktu orang tu sedang tidur
diwaktu petang dan malam..Kadang-kadang ada juga jin asyik yang tinggal di
dalam tubuh orang yang dia cinta tu..yelah dah sayang sangat macam manusia
bercinta lah asyik nak bersama je macam belangkas..Menurut perawat-perawat
islam jin asyik adalah antara gangguan jin yang paling bahaya,susah dan
ganas..Cuba cinta kita terhalang mesti kita memberontakkan..macam tu la juga
dengan jin..Gangguan jin asyik ni bukan hanya berlaku kepada orngg bujang,tapi
yang dah berkahwin juga tidak terkecuali.Mangsa biasanya perempuan,tapi lelaki
pun ada ada juga yang kena.Teringat pula dahulu kawan saya pernah kene raba
ketika sedang tidur..hehehe
Jangan tak tahu Jin juga bernafsu dengan manusia tau..Sebab itu dalam feqh ada
dibincangkan hukum manusia berkahwin dengan jin.Kalau kita rujuk kepada
perawat-perawat islam banyak kes jin merogol menusia..


Antara Faktor-Faktor Terkena Jin asyik:
1.Tidur Di Waktu Petang
Pernah tak bila anda bangun tidur ada kesan gigitan dipeha?
Siapa yang gigit?
kes begini banyak belaku ke atas wanita dan biasanya terjadi bila tidur waktu
petang.
Bagi anda yang kerap digigit ketika tidur lakukan dua perkara ini:


Pertama:Jangan tidur selepas asar
Kedua:Rawat diri anda agar tidak lagi terkena gigitan ketika tidur


2.Suka Mandi Di Waktu Maghrib
Waktu maghrib adalah waktu Jin sedang berkeliaran..Waktu senja kita ibarat
waktu pagi jin,dan waktu pagi kita adalah waktu senja jin..Tengah malam kita
ibarat tengah hari jin dan begitulah sebaliknya!
Bilik air bukankah tempat yang disukai syaitan(jin kafir)..Sebab itulah elakkanlah
dari mandi pada waktu senja.

3.Bertelanjang ketika berseorangan di rumah atau ketika mandi
Bila jin ternampak anda bertelanjang jin akan suka..macam orang jugalah..Bila
sekali dia dah tengok dan suka,dia akan datang lagi tengok waktu anda
berbogel.Oleh itu bila mandi pakailah kain basahan.
“sesungguhnye ia(jin)dan pengikut-pengikutnye melihat kamu dari satu tempat
yang kamu tidak boleh melihat mereka”
(surah Al-A’raf QS 7:27)

4.Bila nak tanggal pakaian dan nak masuk bilir air bacalah isti’azah atau
basmalah dahulu
Nabi s.a.w bersabda:
” ﺳﺘﺮ ﻣﺎ ﺑﻴﻦ ﺃﻋﻴﻦ ﺍﻟﺠﻦ ﻭﻋﻮﺭﺍﺕ ﺑﻨﻲ ﺁﺩﻡ . ﺇﺫﺍ ﺩﺧﻞ ﺃﺣﺪﻫﻢ ﺍﻟﺨﻼﺀ ﻗﻮﻝ : ﺑﺴﻢ
ﺍﻟﻠﻪ “
Penutup antara mata-mata jin dan aurat anak Adam apabila salah seorang dari
mereka memasuki bilik air ialah perkataan”bismillah”
(Sahih Al-Jami’ As-Shaghir 1/675)


5.Tidak baca doa sebelum bersama suami-isteri
Ketika nak bersetubuh dengan isteri baca dahulu doa yang pernah Nabi
ajarkan,jangan main masuk je..kesan tak baca doa tersebut jin boleh “syok”
dengan isteri anda dan jika Allah rezekikan anda mendapat anak hasil dari
persetubuahan kemungkinan anak anda nanti akan bermasalah.Perangai macam
syaitan..Na’uzubilli min zalik..Semoga Allah merezekikan kita zuriat-zuriat yang
soleh dan solehah..

6.Selalu tidur berseorangan.Contoh orang bujang tinggal seorang diri di rumah.
Bagi yang bujang terutamanya wanita kalau boleh usahakanlah untuk tinggal
dengan kawan-kawan..jangan menyewa seorang..


Antara Kesan Gangguan Jin Asyik
-Boleh menyebabkan berat jodoh..Sentiasa ada halangan didalam perhubungan
cinta..Ada saja halangan untuk berkahwin..Dipinang orang tapi selalu tak
jadi,semua ini disebabkan jin asyik berusaha menghalang perkahwinan atau
berkahwin tapi anak jadi sangat degil..
-kerap memarahi dan membenci pasangan
-Kerap mimpi bersetubuh
-Kerap mimpi melahirkan anak
-Selalu bercakap seorang-seorang
-Sering terdapat kesan gigitan di peha terutamanya tidur diwaktu petang(lepas
asar)
99
Tasik Puteri Iklan (free ads) / KOPIMATA Boleh Merawat MATA
« Pos terakhir oleh masterbiz pada Januari 18, 2015, 10:16:20 am »
Assalamualaikum dan Salam sejahtera
Kopi Rawatan MATA Pertama Didunia
Lebih Baik merawat dari MERANA

Set Percubaan
Setiap Belian Pakej Automatik Jadi Ahli

Semenanjung
Pakej 1-RM370 (6 Kopi + No.Ahli+Pos)
Pakej 2-RM370(4kopi+2koko+ No.Ahli+Pos)
Pakej 3-RM370(1Cen-J alkali+No.Ahli+Pos)

Sabah/Serawak
Pakej 1-RM420 (6 kopi+No.Ahli+Pos)
Pakej 2- RM420(4kopi+2koko+No.Ahli+Pos)
Pakej 3-RM420-(1CenJ Alkali+No.Ahli+Pos)

Harga Produk :

 Kopimata (Cen Roma)
1 kotak ada 15 peket>setiap peket 29 gram
Harga Jual      :RM60.00-Sekotak
Harga Ahli       : RM48.00-Sekotak
Untung Runcit :RM12.00-Sekotak
Kos poslaju:1-10 kotak=RM12


KokoMata (Cen CoCo)
1 kotak ada 15 peket>setiap peket 30 gram
Harga jual:RM66
Harga ahli :RM54
Untung runcit:RM12
Kos Poslaju:1-10 kotak=RM12


Cara minum
Pagi : 1 Peket
Mlm :1 peket( jika perlu)
-Tuang air panas dlm cawan
-Masukkan kopimata biarkan ia larut
-Kacau,pastikan guna sudu plastik

(Warna oren  yg timbul adalah lutien)

Kelebihan Lain untuk Jualan Sendiri

Contoh Untung Runcit Sebulan
100   Kotak X RM12=RM1200
1000 Kotak X RM12=RM12,000

Kebaikan  untuk memulih dan merawat :
Mata rabun
Mata silau
Mata pedih
Mata kabur
Mata Duitan!!!

Boleh Bank in ke
no akaun bank
mbb :162272545975
cimb : 7603355128
penama:roslan bin mohd nor


Layari www.kopimata2u.com/cenroma
Pengedar Diperlukan
Call/wgatsapp-019-3589920
Stokis Bandar Tasik Puteri
100
Isu Terkini Bandar Tasik Puteri / Exit latar- kundang dah kena bayar tol
« Pos terakhir oleh yusida pada Januari 05, 2015, 06:58:44 pm »
Assalamualaikum,
Buat pengetahuan semua pengguna yg menggunakan exit Latar -kundang highway melalui PLUS,  tol RM1.30 telah mula dikenakan mulai 1/1/2015.

Wassalam
Laman: 1 ... 8 9 [10]